FAQ :: Zoeken :: Gebruikerslijst :: Gebruikersgroepen :: Registreren
Profiel :: Log in om je privéberichten te bekijken :: Inloggen

Jumpertje nooit meer plaatsen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    I-Qbot:01 Forumindex -> Aanpassingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
decompiler

BerichtGeplaatst: Do Apr 10, 2008 12:29 am    Onderwerp: Jumpertje nooit meer plaatsen Reageren met citaat

Elke keer als er een update voor de firmware is van de B&V module, dan plaats ik zelf altijd het jumpertje om de _config.exe uit te voeren om veel ellende te voorkomen. Nou is het alleen lastig om dan elke keer (in de toekomst dan) de robot te moeten openmaken.

De oplossing is simpel.
1. Ga naar je lokale computerboer toe en vraag daar om een cd-dvd audiokabel (kost maximaal 1 euro). als hij vraagt waar het voor is, dan is dat om een cd-dvd speler op je geluidskaart aan te sluiten. Let er wel op dat je een kabel krijgt ZONDER klemmetjes er op die je eerst moet indrukken om hem los te halen. Odat dit kabeltje normaal 3 of 4 draden heeft, moeten we hem eerst gaan ontleden en verkleinen.
2. Pak een zeer kleine platte schroevendraaier en steek die in 1 van de gaatjes aan de zijkant van van het stekkertje (je ziet daar 4 gaatjes met daarin iets zilvers.
3. draai de schroevendraaier zodanig dat je een zwart lipje kunt optillen.
4. trek aan het kabeltje waarvan je het lipje nu optilt zodat hij uit het zwarte stekkertje komt.
5. herhaal stap 2, 3 en 4 voor de andere kabeltjes zodat je 4 losse kabeltjes en 2 zwarte stekkertjes overhoud.
6. pak 2 stevige tangen (niet te groot).
7. pak met 1 tang zo'n stekkertje vast, zodanig dat je het stekkertje NET IETS VERDER dan het midden vast hebt., maar let er wel op, dat je dus nog 2 gaatjes overhoud in je stekkertje
8. met de andere tang breek je het stekkertje in 2en en haal je eventueel wat restjes weg die achter blijven.
9. doe dit ook voor het andere stekertje.
10. pak 2 verschillend gekleurde kabeltjes van de 3 of 4 die je hebt en steek de kabeltjes weer in de stekkertjes terug. Je hebt nu een kabel gemaakt zoals deze ook al zeeeeeer veel in de i-qbot is gebruikt. steek dez kabel op de jumper plaats in plaats van de jumper zelf.
11. leid deze kabel nu helemaal door tot in de rugzak.
12. bij het sluiten van de rugzak, maak je een zeer klein openingetje net naast de usb-connector of de seriele connector in de behuizing en plak je hem goed vast.
13. Indien je nu de jumper moet plaatsen stop je één zo'n kabeltje van het breadboard in beide gaatjes van het stekkertje, zodat er een lus ontstaat. Nu hoef je de robot nooit meer te openen om de jumper te plaatsen en verwijderen.

(p.s. het schrijvan van deze gids kosste meer tijd als het maken van het kabeltje)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zijltjes

BerichtGeplaatst: Do Apr 10, 2008 7:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel mooie en goede tip.
ware het niet dat bij de b&v update je de jumper NIET hoeft te plaatsen.
dus denk ik zelf dat ze daar rekening mee hebben gehouden en je later als er nogmaals een update zal komen je de jumper ook niet meer hoeft te plaatsen.
maar je weet nooit !!!!
decompiler

BerichtGeplaatst: Do Apr 10, 2008 11:24 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik plaatste dit juist, omdat de update bij mij de i-qbot niet kon vinden en de config wel. Ook is het zo dat als er in de toekomst iets mis gaat waardoor je toch deze jumper zou moeten plaatsen, dan hoef je hem niet open te maken.

Maar wel bedankt voor dit compliment Very Happy Very Happy
Terug naar boven
peter_jenp

BerichtGeplaatst: Za Sep 20, 2008 8:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hallo

als we dan tog bezig zijn zou ik zegen maak er gelijk een schakelaartje aan.
hoef je helemaal niet mer te pieren met draadjes door lusen en zo.
overigens ik da het duus vandaag denk ik ook eens proberen maar dan met schakelaartje er ook gelijk op.

groeten: peter

sorie voor de taal en schrijf fouten.
maar ik heb helaas last van deceleksie
Terug naar boven
decompiler

BerichtGeplaatst: Zo Sep 21, 2008 12:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

een schakelaar is misschien nog beter ja, maar het mooie van mijn oplossing is dat ik de brug heb zitten TUSSEN de USB en de COM connectoren. lekker verborgen en toch altijd bereikbaar
Terug naar boven
BoB_De_RoBoT

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2008 11:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

moooi mooi
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    I-Qbot:01 Forumindex -> Aanpassingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: